Rutiner.

1kommentarer

Har nog inte skrivit det här men V❤ har fått jobb! Helt sjukt glada är vi över det. :)

Han jobbar lite olika tider och denna veckan är det förmiddag så då är jag och småkillarna själva. Var lite nervös över att ta morgnarna själv då jag inte är den roligaste att ha och göra med just på morgonen. ;) Men! Det har gått jättebra! Det är ett pussel med två små barn. Men ibland hittar man rutiner som funkar :)


Såhär ser det ut för oss:

Storebror vaknar ca 08,
lillebror vaknar i samma stund, lillebror ammas i ca 10 min. Medans storebror hoppar i sängen, kastar en tub fotkräm i ryggen på mamma och hittar en nyckelknippa som smäller högt när den träffar golvet, ju högre desto bättre! ;)

Vi går upp och Storebror får en skål med yoghurt, tar upp lillebror och byter blöja & kläder. Lägger lillebror i babysitter / babygym.

Gör varsin macka till mig och Storebror, sätter på kaffe, häller upp kaffe till mig och mjölk till storebror (i likadana muggar).

Äter frukost!

Oftast går det här smidigt och det är så skönt när man hittar något som fungerar. Efter frukost är det blöjbyte och tvätt av Storebror, och klädbyte såklart sen går vi ut och är ute 1,5-2 timmar med amningspauser emellan med lillebror som oftast sover sig igenom förmiddagarna.

Igår kom vi till och med ut på en kort promenad! Första gången jag går själv med båda i vagnen tror jag till och med. Blev ingen lång bit men båda hann somna iallafall och det var lite målet med rundan.


1 kommentarer

johanna

18 May 2013 08:10

Vad skönt att en av er fått jobb. Önska jag med kunde få ett nu. :) Skönt också när man hittar rutiner. Har bara varit själv 4 dagar än med mina två men har gått bättre än förväntat de är skönt! Har kommit i tid till både dagis, och bvc. ;)

Kommentera

Publiceras ej