Skön känsla.

1kommentarer

Jag är en sån där person som gärna skjuter upp jobbiga måsten. Väääldigt gärna, samtidigt som jag går och mår dåligt över sakerna jag behöver göra. Som ett jobbigt ångestmoln som hänger över en.

Som nu, då har jag haft framför mig att;

• åka till jobbet och få iordning på papper, städa ur mitt skåp och be min chef om ett skriftligt omdöme.

• Ringa tandläkaren om en ny tid som jag missade i DECEMBER.

• Ringa arbetsförmedlingen för att återkoppla.

• Ringa mitt gamla gymnasium och be om mina betyg.

• Kolla så att alla papper är inne hos A-kassan (det var dom inte så fick ringa, men då var det tydligen visst klart ändå, snurrigt.)


• Betala en body & skriva det till säljaren.


Har gjort allt nu och fasen vad sköööönt det känns. Allt löser sig ju bara man tar tag i det. Jag hatar verkligen att ringa samtal, det är bland det värsta jag vet. Men idag var det ju inte så farligt.


Önskar verkligen att jag var ordningssam, är inte det ett dugg! Hade jag inte haft en sambo som tjatar på mig så hade det nog sett ännu värre ut är jag rädd.


Önskar lite att jag var pedant också, vad skönt det hade vart. Kanske borde bli mitt mål för 2013, att bli lite mer av båda. ;)


Dit jag ville komma: man mår bra av att göra bra saker, även om det bara är att vika in tvätten som hängt torr på torkställningen lite för länge!
:)




Puss!

1 kommentarer

Mamma

12 Feb 2013 14:20

Vad duktig du är! Det där med att skjuta upp har du tyvärr ärvt efter din mor! ;-) Puss

Svar: Hihi, det vet jag väl ;) puss! <3
Tove

Kommentera

Publiceras ej