Tillökning.

4kommentarer

Ja men visst, vi väntar en liten småtting till! Vi är så himla glada och förväntansfulla! Det här var planerat, vi sa ganska direkt att vi ville skaffa ett syskon tätt till Viggo. Känns smidigt att skaffa tätt, så slipper man "börja om" med småbarnstiden om man väntar några år.. men sen kommer vi nog vänta bra lääänge till nästa, om det ens blir fler. ;)
 
 
Är i vecka 11 nu och har mått så extremt jäkla dåligt. Mått brutalt illa men nu har jag äntligen fått l-comp utskrivet och det hjälper verkligen. Även om man vet att alla graviditeter är olika så tänkte jag nog att denna skulle bli någorlunda som förra men icke. Har gått ner i vikt istället för upp hittills.. mått extremt illa och gör det fortfarande utan tabletterna, måste äta ofta och lite (förra gången var det bara så i slutet) fått massa små finnar.. haha. Sist var det tvärtom.
 
 
Barnmorskan berättade att "mår man såhär illa så kan det vara tvillingar" men det sa jag att det är det inte, för det är jag säker på. Har bytt mvc nu också så nu går vi privat. Imorgon ska jag ringa och boka tid för RUL för det får man göra själv när man går privat. Ska bli spännande! Om några dagar så blir viggo ett helt år, känns så konstigt! Var det inte typ igår som han föddes? Känns så. Lilleplutt ♥ Och nu ska han bli storebror.. herregud! Hihi, kommer bli tufft men minst lika underbart också! :)
 
Nu ska jag lägga mig, godnatt!

4 kommentarer

Tina - Mamma till Felicia

04 Sep 2012 06:26

vet hur det är med illamåendet, mitt höll på konstant ända in i vecka 20 och sen lite av och till till typ vecka 32. toaletten blir lätt ens bästa vän. Lergigan comp hjälpte typ inte för mig :/ men guuud va spännande tove! :):) och hoppas illamåendet går över snart!

Svar: fyy! det är verkligen jobbigt! Hoppas inte mitt håller i sig lika länge :( Jaa jag vet! Känns så sjukt!! :D tack!!
Tove

Maria

04 Sep 2012 09:36

Grattis!! va roligt för er! Det är skit bra att skaffa tätt, då har de så mycket nytta av varandra. Hoppas du mår bättre snart! :)

Svar: Tack !! :) Könns bra att höra från nån som vet, ja så tänker vi med! tack det hoppas jag med. :)
Tove

Melinda

06 Sep 2012 15:51

Åååh vad mysigt med en sötnos till!! Är stensäker på att Viggo får en lillasyster, mådde skit när jag väntade Julia & spydde tarmarna ur mig! Härda ut!:)

Kram!

Svar: Haha alla tror på tjej denna gång, men vi får se :) Usch o fy! Får hoppas du mår bättre när/om Julia får ett syskon :) Kram!!
Tove

Johanna - Husliv & Blivande mamma

15 Sep 2012 00:06

Åh grattis :)

Kommentera

Publiceras ej