Trip & Ultraljud

4kommentarer

Har vart liggandes nästan hela morgonen, vissa dagar slår verkligen illamåendet ner mig totalt. Då kan jag bara ligga och hålla i mig och hoppas att det ska gå över (att tabletten ska börja verka).

Mysigt är det ändå när man ligger och vilar och viktor kommer in med en sömnig Viggo och lägger bredvid mig. Så somnar vi oftast alla tre en stund innan viktor ska iväg till jobbet. <3


Idag har jag och Viggo vart i Karlsborg hos Sandra, var så kul o ses igen även om det bara blev en kort stund, kortare än det var tänkt till och med då jag körde fel flera gånger innan jag svalde stoltheten och ringde Sandra haha. Var nära på att börja grina och en idiotgubbe tyckte tydligen att det var dumt av mig att stanna och vänta på att svänga vänster (fick möte) så han sneddade upp på trottoaren och körde förbi mig haha ja jösses. Fan gamla gubbar ska väl veta?!

Märks det att jag är gravid?!



Ikväll var vi på ultraljud och samtal. Tydligen så är risken väldigt liten att jag ska drabbas av havandeskapsförgiftning igen! Så skönt att höra! Trodde risken var större om man haft det innan, efter googlande så har jag iallafall dragit den slutsatsen. Men tydligen så är risken bara större om det inte är samma pappa till barn nr två. Känns som en väldig lättnad, har tänkt mycket på det och vart rädd att det ska komma tidigt denna gång men nu kommer det förhoppningsvis inte alls. :)

Fick ta en snabbkik på bebisen också men jag såg knappt nåt för det var en gammal apparat, liten skärm och jag skrattade så hela bilden guppade, men vi hann iallafall se att bebisen ser bra ut. :)

4 kommentarer

Elin

04 Oct 2012 10:12

Nu gör jag ett 4:e försök att skriva en kommentar :P vad skönt att allt såg bra ut :) men detta med havandeskapsförgiftning, vad jag har läst så är risken större att man får det igen om man haft det tidigare & att risken är större om det är samma pappa. MEN i vilket fall som helst så kan man ju inte styra om man får det igen eller inte så jag håller tummar & tår för att du slipper det denna gången! Jag undrar hur ofta du får gå på kontroller denna gången? Jag är såå rädd för att dom ska missa det nästa gång.

Svar: Har det krånglat att kommentera?
Nej alltså är det samma pappa när du blir gravid igen så är risken MINDRE. Däremot om det är en annan pappa så är chansen stor att du får det igen. Träffade en förlossningsläkare igår så han vet nog vad han pratar om. :) sen finns ju risken men den är alltså inte stor denna gång. :) Går inte på fler kontroller än vanligt. Tycker egentligen att det är konstigt pga förra graviditeten men nu känns det bättre. De gånger jag vart nu har jag bokat in själv för att jag mått dåligt och vart orolig. Hoppas du slipper havandeskapsförgiftning igen du också!
Tove

johanna

04 Oct 2012 19:50

Hej. jag fick också havandeskapsförgiftning pch när jag av en slump kom in på din sida kändes de skönt att risken var mindre. jag trodde den var större och kände mig orolig... känns som de först nu gått in vad som hade kunnat hända. förträngde de nog sist. Vilken vecka fick du det i?

Elin

05 Oct 2012 10:52

Vad skönt att höra!!!:D det får mig att känna mig lite lugnare. Men däremot vill jag absolut gå på tätare kontroller nästa gång så att det inte missas och blir som det blev igen... Fy för den hemska sjukdomen!

Camilla - Vardagslycklig

08 Oct 2012 20:10

Men ååh vad kul att ni också väntar syskon! Jag lyckades tappa bort din blogg under mitt "internetuppehåll", och nu känns det såklart ännu roligare att ha hittat tillbaka. Vad Viggo har växt!
Vi har BF 3/3! När har ni?

Kommentera

Publiceras ej