Is served.. Ska bli spännande att se vad Viktor säger om dom här.. ❥

Igår var vi nere i stan, först hos viggos mormor och sen hos min! :) Det var mysigt, sen gick jag och Ebba en sväng på stan med Viggo i vagnen. Glass och milkshake på moster elins blev det. Deras jordgubbsshake var inte äcklig..


Var så sjukt trött när vi kom hem och bara för det så tog det två timmar att söva Viggo! Klockan var 22 när han hade somnat och då orkade jag inte gå upp så jag låg kvar och försökte sova istället. Gick sådär! Brukar alltid somna några minuter innan Viktor kommer hem..

Hepp, nu är det dags för brunch, amerikanska pannkakor blir det med blåbär ifrån vår egna blåbärsbuske, som också är amerikansk ;)


Japp, är helt säker på att det var nåt jag ätit som gjorde mig sängliggande igår för idag är det väck! Mår hur bra som helst. Idag var vi nere i stan en snabbis, skulle handla men vi båda hade glömt plånböckerna så vi åkte hem och struntade i att åka ner igen.


Det har regnat nästan heeela eftermiddagen, det var knappt att jag vågade mig ut med vagnen men vi lyckades faktiskt undvika regn helt och hållet. :) Viggo som somnade sent igår och blev väckt tidigt idag somnade ganska tidigt, himla skönt men det tog tid.. Nu är det dags för mig att sova med, är jättetrött!

Night night.

Är det inte typiskt att när man äntligen fått medicin och mått bra så går man och blir matförgiftad och får spendera hela dagen med toaletten och spyhinken. Är säker på att det är matförgiftning för varken Viktor eller Viggo har några symptom, thank god. Gör så jävla ont i magen!!!!

Känns ändå lite lite bättre nu så jag hoppas det börjat avta. Kul när man nästan är rädd för att gå på toaletten.. Blåbärsjuice är förresten inte det mysigaste att spy upp. Sjukt vad jag klagar men har inte vart såhär sjuk såhär ofta så länge jag kan minnas? Bu.

Vi skulle åkt till Ullared imorse men igårkväll kände vi att vi lika gärna kunde åka direkt och sova i bilen för att få mer sömn. Jo men rena haha!! Vi somnade inte förrens 02 och 04 vaknade vi av att det kom en bil som ställde sig bakom oss och blinkade med helljusen på oss fyra ggr. Har nog aldrig vart så nära på att kissa ner mig haha. Kunde bara inte somna om så som sagt, sov två timmar inatt och glömde mina jävla tabletter OCH mina glasögon så jag mådde så jävla dåligt under hela besöket.



Men det gick bra ändå och var hur kul som helst! Shoppade massor & spräckte budgeten haha.. Ska försöka visa vad jag fyndade nån dag. :) Hade helt klart det bästa sällskapet med mig!!


Nu har vi precis satt oss i soffan. Jag planerar att somna här, är brutalt trött fortfarande. Så.. Godnatt!


Dötrött efter Ullared!! Sov två timmar inatt så nu ska jag jädrar i mig vila!!

Hallå! Klockan är snart ett och jag äter frukost just nu, rostad macka med massa smör och lemoncurd!


Det verkar som medicinen kickat in för nu mår jag mycket bättre, så förbannat skönt.

Idag på schemat står present-handling! Sen måste vi handla mat för ikväll kommer Ebba och Sandra, blir nog Tacos. ;) Blir att köpa baguetter och nåt gott att ha på också så fixar vi iordning det ikväll. Imorgon åker vi nämligen. Tjatar hål i huvudet på Viktor här hemma haha "iiih det ska bli sååå kuuuuuul!!" "jaaaja"...

Tror nog att Viktor och Viggo kommer ha minst lika roligt då det är 1-årskalas imorgon hos kusinen som de ska på. :)

Hepp nu får vi nog lägga på ett kol om vi ska hinna något öht!
Hare bra!

Inte jag! Men min älskade fick! Och en ny termos till jakten. :) Hans andra försvann i flytten.

Äh, fick plötsligt bloggsug innan jag ens hunnit låsa den, haha! Har vart jobbigt de senaste dagarna då jag har vart dålig. Nåt virus, gör mig trött och skakig samt att aptiten är som bortblåst. Är inte mig själv med andra ord!



Har dessutom inte fått hjälp från vårdcentralen, har ringt och ringt men alla verkar alldeles för upptagna för att ens prata med mig så igår blev Viktor irriterad och ringde hälsocentralen istället. De hade minsann tid och de kunde hjälpa mig om jag skrev över mig till dom.

Ironiskt nog så ringde hemtelefonen idag, precis när vi skulle åka dit, då var det en läkare från vårdcentralen! Sa att jag faktiskt redan fått hjälp och var på väg till hälsocentralen. Snopet..



På hälsocentralen gick det iallafall bra och jag fick recept på medicin. Så nu hoppas jag att jag blir bra snabbt igen. :)


Har äntligen börjat skriva på min shoppinglista inför Ullared nu! Längtar så inni bomben! Inte bara efter Ullared dock, efter Sandra med!! <3 Vi ses så sällan. Min fina lillasyster ska också med. Kommer bli en mysig trip!! :)



Just det! Fyndade dessa fina Reima tossor till Viggo på Fb för ett tag sen. Helt nya för 25 inkl frakt! :)

Känner att jag behöver en paus. Deprimerande med en helt död blogg. Så nu lösenskyddar jag denna och låser upp den igen när jag återfår intresset!

Pussokram så länge!

Gjorde aldrig köttgrytan när jag skrev om det sist, blev sjuk och kunde knappt äta alls (magsjuk). Men idag kom jag till skott och gjorde den! Sååå god! Superenkel också för den delen.




Viggo åt till och med köttet. :) Viggo fick förresten sitt första getingstick idag!! Han satt på golvet på sin lekmatta och plötsligt började han gallskrika och viftade med handen. Förmodligen så tog han väl på getingen som stack i försvar. :( fingrarna blev sååå svullna! Men det gick över väldigt fort. Herregud jag grät mer när jag fick mitt första getingstick (2 veckor sedan) än vad Viggo gjorde. Det är pappas kille, det kan jag lova.




Nu ska vi kolla klart på sagan om ringen, sista filmen sen blir det godnatt.

Bara för att jag skrev att jag längtade till höst så ska vi åkte vi och badade i eftermiddags, haha. Är ju så äckligt varmt så det fick bli ett premiärdopp i Vättern! Känns helt sjukt att det redan är mitten av augusti och varken jag eller Viktor ens hade doppat oss i sjön tidigare. Viggo badade också! Lite kallt tyckte han att det var men lite kul ändå, fast bäst var sanden. :)



Oh just det! Om en vecka cirka ska jag och bästa Sandra åka till... Dumddumdum.. ULLARED!! Tjohooo :D ska bli så förbannat kul! Hoppas på att hitta mycket till Viggo, iallafall overaller och jackor. Nån som har erfarenhet av deras ytterkläder, hur de är i kvalité och storlek? :)

Har vart sjuk i några dagar och började precis bli frisk när jag idag vaknar och känner hur ont det gör när jag sväljer. Så kul! Usch..
Nu får gärna sommaren försvinna och hösten tåga in, längtar efter frisk luft och massa tända ljus!

Usch vad dåligt jag uppdaterar, men jag har verkligen noll lust! Har massor att skriva om men hinner och orkar inte.

Kan snabb summera det senaste: Har vart i Tidaholm med mina två svägerskor S & L plus våra små, var supermysigt! Lunchade på Julius, himla gott! Shoppade lite på lindex, jag älskar ju rea (så ekonomiskt! Och shopping blir lite mer utav en utmaning;).

Igår var jag och min syster på promenad och köpte även med oss fika, också mysigt, vi ses tyvärr allt för sällan!
På kvällen åkte vi till Viktors syster m familj och lagade mat. Hur mysigt & gott som helst. :)

Idag tog vi bilen till nästa svägerska m familj, (börjar ana ett mönster :D) Viktor hjälpte till att gräva och jag blev barnvakt. Herregud vilka A-barn Viggo och Freja satt tillsammans på en filt och var hur nöjda som helst! Tills de skulle äta upp varandra haha, underbara barn!
Just det, sen fick vi supergod mat innan vi åkte hem, köttgryta! Åh.. Tror nästan jag måste göra en snart jag med, typ imorgon! Så goooott. :)

Nu ikväll har vi spelat Bingolotto, vann inget! Skräp.... Nu ska jag däcka här framför MI3. :)

En fikabild från igår och en bild från idag:

Lovade ju att visa vad jag köpte i Karlsborg på little for mini. Blev bara detta men är väldigt nöjd då det var 50% på både uv-dräkten och leggingsen! Kaninen är en nattlampa. :)

I förrgår la vi ut vår "stadsvagn" på blocket och idag såldes den. Vi åkte direkt till Babyproffsen och provade lite olika sulkys. Ville ha en lite mer ombonad så valet stod mellan denna och en snarlik från Bozz. Skilde 300kr bara, Viktor ville ha den andra men jag ville ha denna. ;)

Det blev en Babytravel Rio. Älskar den! Kostade bara 1099:- och jag tycker det är mycket vagn för den summan. Det allra bästa med den är att den blir så liten ihopfälld så nu får vi in både vagn och hundbur i bagaget på bilen. :)

Jag är medlem på buzzador.com där man får erbjudanden om att få vara med i olika kampanjer, denna gång var det en eltandborste på kampanj. Man fick köpa den till ett kraftigt reducerat pris så jag slog till.
 
Ärtlgt talat så trodde jag väl inte att den skulle vara så fantastiskt mycket bättre än den jag hade innan. Var den det då? Ja den var absolut bättre! Borsthuvudet är ju större än det vanliga runda så det är ett stort plus. Det enda negativa jag kan komma på är att den inte riktigt når så bra som det lilla runda borsthuvudet gör.
 
Men jag är väldigt nöjd och skulle absolut köpa den till fullpris nu när jag vet hur bra den är. Tummen upp!
 

Bildkälla: Google.se