Gravid-update.

3kommentarer

Japp, gissar på att många är nyfikna och jag skriver gärna så det finns att se tillbaka på. :)
Sist när jag skrev att jag inte tagit lergigan comp så funkade det bra och sen dess har jag faktiskt inte tagit någon mer tablett, så otroligt skönt.


Det slog mig just den dagen att -Hur tusan ska jag veta om jag behöver dom eller inte om jag tar dom hela tiden? Roligt nog så läste jag nån gravid info om att illamåendet brukar klinga av i v.16 och för mig så stämde det.

Mår dock fortfarande illa på morgonen men det är bara om jag inte hinner få i mig nåt tillräckligt fort när jag gått upp. Är ingen frukostmänniska så ofta blir det så.

Har fortfarande ingen vidare aptit och jag har så sjukt svårt för att komma på nåt jag kan tänka mig att äta, vilket irriterar min kära har jag märkt ;) men han är så snäll ändå så det gör inget, jag hade blivit galen för flera veckor sen om jag vart honom. :)

Vikten står fortfarande ganska still, ligger fortf under inskrivningsvikten men inte lika mycket som förut vilket är skönt, såklart.

Har ofta ont i magen, främst i sidorna, antar att det är ligamenten som töjs och magen som spänner, riktigt ont kan det göra iallafall senast igår låg jag och grät för att det gjorde så ont!


Nästa vecka ska vi på ultraljud och kolla bebis, ska bli spännande! Har precis nu börjat känna lite svaga rörelser men det är knappt! Ofta undrar jag om det ens är bebisen haha. Man kan ju tycka att som omföderska ska man veta men jag är verkligen inte helt hundra på om det är bebisen! Men jag hoppas. (:

De var väl allt jag hade om graviditeten såhär långt!



Bebisbulan v.16:

3 kommentarer

Gabriella A

17 Oct 2012 20:26

Alltid roligt att läsa om graviditeten, tycker jag :)

Alisa - Amor Vincit Omnia ♥ Gravid

18 Oct 2012 08:23

Minns att jag oxå hade ont i ligamenten den veckan :) Åh! Sååå roligt med RUL, skulle ni ta reda på könet? :)

Svar: Vas "skönt" att höra, man blir ju nojjig! :)Ja det ska bli så mysigt! Dom berättar inte här där jag bor och vi kommer nog inte heller att boka nåt privat könsbestämmande så nej, denna gången får det bli en överraskning! Om vi inte ändrar oss senare. :)
Tove

michaela- med syskon i magen ♥

18 Oct 2012 14:57

håller tummarna för att du snart får må helt bra! och så spännande med ul, så härligt att få se sin lilla!

Kommentera

Publiceras ej