Preg-status.

1kommentarer

Har jobbat nu i tre veckor, går jättebra på jobbet men ibland stressar jag för mycket och i onödan, ska skärpa mig med det..


Tyvärr så är jag så brutalt trött efter jobbet och ligger som en klubbad säl mestadels av tiden jag inte jobbar. Tyvärr även på helgerna då jag inte fixar att vända på dygnet..

Foglossningen kom ju ungefär vid den här tiden förra graviditeten, men än så länge känner jag inte av den alls mycket, bara ibland efter mycket ansträngning. Bytte ju vårdcentral i v.9 då jag inte kände att jag fick hjälp så fort som jag behövde mot illamåendet, bytte till hälsocentralen men har känt i några veckor att vi inte riktigt klickade. Jag saknar min gamla Bm helt enkelt och att det var så krångligt med vissa grejer när man gick privat var det ingen som besvärade sig med att tala om. Fick ringa och boka Rul själv, visst det var helt okej men ändå, skönt när andra fixar sånt åt en, snurrig som man är när man är gravid. På Rul brukar man få moderskapsintyget men det fick vi inte, eftersom vi gick privat, det skulle vår bm få fixa åt oss.

Det här + att jag saknade vårt gamla mvc gjorde att jag tog upp det med V. Hade tänkt innan att han skulle tycka att jag var omständig som ville byta tillbaka, men han kände precis likadant! Så jag har nu bytt tillbaka och ska till vår bm om två veckor igen. Längtar faktiskt!! :)


Angående jobbet så fick jag sparken som jag misstänkte. Jag och 24 andra anställda får gå. Visst känns det surt men samtidigt så har jag "bara" vart där sen 08, och flera andra som fick gå hade vart i över 10 år. Tycker mer synd om dem än mig själv. Nu får jag ju söka jobb tills jag ska föda och efter det så har jag betald mammaledighet. Väldigt skönt att veta att jag har det framför mig. Så då har jag tid att söka jobb/utbildningar som jag kan tänka mig att gå. Ser väldigt mycket fram emot det faktiskt! :)

Just nu är jag så jäkla glad att jag tagit körkortet innan jobbet är slut! Kommer ju bli mindre pengar nu ett tag.


Tillbaka till graviditeten! Har inte går upp nåt än, får till och med på mig mina vanliga jeans, fast nu behöver jag inte använda skärp till dem längre haha! Magen växer hur mycket som helst.


Jag är sååå nyfiken på vad det är som bor därinne! Jag tycker själv att jag har en typisk pojkmage denna gång, och tror faktiskt att det är en liten lillebror vi väntar. Men man vet ju aldrig! Med Viggo hade jag en typisk tjejmage enligt många. :) Vi får se helt enkelt. Just nu känns förlossningen väldigt väldigt avlägsen. Är i v.19+5 idag.

Vad tror ni det blir? ❤


1 kommentarer

Tina - Mamma till Felicia

10 Nov 2012 07:08

jag tycker det är svårt att se att du har en typisk flick- eller pojkmage denna gången. iallafall än så länge! men jag tror också det blir en lillebror :)

Svar: Ja lite svårt är det men förra gången blev jag mer rund överallt, nu är det bara magen som växt, och boobsen, haha :) Åh, tror du? Det skulle vara himla smidigt om det blev en till kille! Men lika roligt med en tjej såklart :)
Tove

Kommentera

Publiceras ej