Drama

4kommentarer

Igår var vi inne en sväng på förlossningen efter en liten blödning + menssmärtor. Det var knappt att vi fick komma in men jag stod på mig så till slut fick vi.


Tycker det är så sjukt, varför ska det alltid vara så jävla svårt för dem på förlossningen i Skövde att låta en komma in? Räcker med att googla "blödning gravid" så kommer du till vårdguiden, 1177, m.m som alla säger att det ska kollas upp om det händer i samband med smärta! Blir så irriterad.


In kom vi iallafall och vi fick träffa en jättego' läkare som kollade ultraljud två gånger, vanligt & vul Hon hittade inget konstigt så vad blodet berodde på vet vi inte men det kan vara ett kärl som brustit, sköra slemhinnor m.m. Hon avslutade också med att säga "ja när man får en blödning så ska man alltid kolla upp det!" Varför förstår inte de på förlossningen det då undrar jag? Det känns inte ett dugg betryggande att höra "Det är säkert inget farligt" När man vart med om ett missfall som startade precis på samma sätt och när man redan storgråter i telefonen.

Hursomhelst så såg ju allt jättefint ut och det är det viktigaste! Viggo var hos sin faster L under tiden, hade gått jättebra! Så himla skönt och så snällt att hon ställde upp! ❤


Nu ska jag fila på min Ullareds-lista!


Ha det fint.


4 kommentarer

Melinda

23 Nov 2012 12:36

Vad sjukt dåligt av de på förlossningen! :o De av några borde ju förstå ens oro och inte tveka på att låta en komma in! Nä fy! Men vad skönt att allt såg bra ut!! För ett par veckor sedan såg jag en mörk fläck i trosorna och jäklar vad rädd man blir!
Kram!

Gabriella

23 Nov 2012 14:08

Åh vad skönt att allt vad bra med bebben! Antingen träffar man helt underbara eller hemska människor inom vården känns det som, vad bra att du stod på dig :)

sandra

23 Nov 2012 22:39

Ååh va skönt att allt var bra <3 Men fyfan för sånna människor :( Finns alltför många som absolut borde se sig om efter andra jobb!

<3

Emma, mamma till leija och gravid

30 Nov 2012 18:41

Att man ska behöva tvinga dom att ta in en... Är ju helt sjukt:/ men va skönt att allt såg bra ut och att ni fick träffa en bra läkare, ibland har man tur:) när jag fick mitt missfall så tog de 5 dagar innan jag fick komma in på gyn, och då fick jag tjata och till råga på allt så fick jag en sur gammal kärring som inte tålde att jag ville ha med en manlig student under undersökningen... Så jag fick en utskällning mitt i all röra... Hoppas att du slipper mer blödningar och kan njuta av dom resterande veckorna:)

Kommentera

Publiceras ej