Hej hopp! Idag har vi vart på rutinultraljudet. Allt såg fint ut och vi blev flyttade två dagar, så nu är vi beräknade till 31:a Mars :)

Som jag misstänkte så har jag moderkakan i framvägg så det är väl därför jag inte känt bebisen ordentligt förren igår, v17+0 :) Samma dag som Viggo fick sin första bissing så det blir ett datum att minnas. ❤


Mamma följde med och var barnvakt åt Viggo som skötte sig så fint! Efteråt bjöd mamma oss på frukost, gooott!

Jag var så sjukt trött imorse efter jobbet så jag somnade i bilen på vägen hem och har sen sovit till och från hela dagen. Hoppas verkligen att jag kommer in i arbetstempot snart. Just nu är jag trött dygnet runt.

Bild på vår lilla hen som vinkar kommer här. :)

Åh äntliiiigen har Viggo's första tand brutit sig igenom på ett hörn. Var rädd ett tag att han inte skulle få några. :)

De flesta får ju i underkäken först men Viggo verkar få båda framtänderna i överkäken först, kommer se så sjukt gulligt ut! Just när man inte trodde att ens barn kunde bli sötare hihi! ;)

Han var otroligt gnällig för en vecka sen men då såg de inte ut att bryta igenom riktigt än, men nu när ena börjat så har han vart på så bra humör! Tokigt. :)


Lilla hjärtat börjar bli stor! ❤❤❤
12 månader och 27 dagar idag.

Igår mötte jag Sandra i Tibro, vi gick på klädbytardagen, det är lite våran grej! :) Men det är så kul att gå och fynda ju.

Sist gick vi på Mariestads, får se om det är nån mer framöver också. ;) Det är verkligen prisvärt om man nu hittar något det vill säga. Jag hittade en hel del till Viggo, mest bodys. Hade velat fynda lite byxor men det fanns verkligen inga fina i hans storlek. Hittade en pratande nalle till honom iallafall, så söt är den och Viggo gillar den verkligen. :)

Hen i magen fick sig faktiskt tre plagg också. Minikläderna är ju oftast i nyskick så där kan man verkligen fynda.

Innan jag åkte hem igår så var jag inne på Ica en sväng och handlade mat, hittade då en "ny" hårfärg som jag aldrig provat förut så köpte den och färgade utväxten igår, den var faktiskt bra, kostade 40:- och det var den absolut värd.


Nästa gång jag färgar håret tänker jag prova allergivänlig färg. Får tyvärr fortfarande utslag och kliande hårbotten av vanlig färg så hoppas innerligt att det funkar. Har önskat mig ett paket med sån hårfärg när jag fyller år. ;)

Har inga bilder på fynden till Viggo för dom åkte i tvätten direkt, men minis väntar vi med att tvätta så dom får ni se. 25:- för de tre plaggen gav jag.

Känns inte alls som magen växer men det gör den ju bevisligen, v16 på översta bilden och från idag, v.18 på nedersta :)

Japp, gissar på att många är nyfikna och jag skriver gärna så det finns att se tillbaka på. :)
Sist när jag skrev att jag inte tagit lergigan comp så funkade det bra och sen dess har jag faktiskt inte tagit någon mer tablett, så otroligt skönt.


Det slog mig just den dagen att -Hur tusan ska jag veta om jag behöver dom eller inte om jag tar dom hela tiden? Roligt nog så läste jag nån gravid info om att illamåendet brukar klinga av i v.16 och för mig så stämde det.

Mår dock fortfarande illa på morgonen men det är bara om jag inte hinner få i mig nåt tillräckligt fort när jag gått upp. Är ingen frukostmänniska så ofta blir det så.

Har fortfarande ingen vidare aptit och jag har så sjukt svårt för att komma på nåt jag kan tänka mig att äta, vilket irriterar min kära har jag märkt ;) men han är så snäll ändå så det gör inget, jag hade blivit galen för flera veckor sen om jag vart honom. :)

Vikten står fortfarande ganska still, ligger fortf under inskrivningsvikten men inte lika mycket som förut vilket är skönt, såklart.

Har ofta ont i magen, främst i sidorna, antar att det är ligamenten som töjs och magen som spänner, riktigt ont kan det göra iallafall senast igår låg jag och grät för att det gjorde så ont!


Nästa vecka ska vi på ultraljud och kolla bebis, ska bli spännande! Har precis nu börjat känna lite svaga rörelser men det är knappt! Ofta undrar jag om det ens är bebisen haha. Man kan ju tycka att som omföderska ska man veta men jag är verkligen inte helt hundra på om det är bebisen! Men jag hoppas. (:

De var väl allt jag hade om graviditeten såhär långt!



Bebisbulan v.16:

Herregud, finns det nån skönare människa? Ääääälskar henne! 💕

Ja det går tydligen inte så jättebra för företaget jag jobbar på, nu har de börjat säga upp folk och jag är ganska så säker på att jag är en av dom som också ryker. Snacka om ångest!! Vad fan ska jag göra om jag blir arbetslös?

Usch ångest ångest ångest.. Ska dessutom egentligen gå tillbaka till jobbet om en vecka men min chef kan inte ens säga vart jag ska vara, svaret jag fick var "jag hoppas kunna återkomma till dig" HOPPAS?

Nä, skjut mig..

Snudd på iallafall. Usch igår var ingen rolig kväll för varken mig eller Viggo.

Han är förkyld och snorig och på kvällen så skrek han nästan konstant och grejade i munnen. Nu måste det ju vara tänder? Han har inte fått en enda ännu. Han fick iallafall Alvedon och efter det var han som förbytt, pigg och glad och somnade inte förrens 23 i pappas famn!

Viktor kom hem tidigare från jobbet idag eftersom han skulle jaga imorse, tyvärr så blev det inget jagande då tornet han skulle sitta i var upptaget. Jag blir så suuur! Han hade ju längtat så och dessutom bett om ledigt.. Gah.

Imorrn är det iallafall hans tur, sitter det nån där då är det jag som marscherar dit och skäller.

Viggo sov väldigt dåligt inatt så det har jag med gjort och idag har jag så sjukt ont i huvudet.. :/ Får nog bli en till Alvedon om jag ska orka med dagen.



Strax kommer iallafall syster hit på en kaffe. :)


Börjar jobba igen om mindre än två veckor och jag har fortfarande inte fått reda på vart jag ska vara. Två-skift eller natt skiljer sig rätt mycket så skulle vara fint om man fick veta.

Chefen skulle höra av sig, förra veckan var han på semester så jag antog att han skulle ringa mig i måndags men nope.. Känns som jag inte gör annat än tjatar på'n så vill inte gärna höra av mig igen... Ååh!

Lär få grov pengaångest om det blir skift, blir ca 3000 mindre i månaden och jag haaaatar skift. Så det blir det säkert. ;)

Japp, idag har jag inte tagit nån tablett och än så länge funkar det bra. :)

Skrev ett långt inlägg men det försvann och nu orkar jag inte skriva om. (;

Ikväll har vi vart på kalas, det var mysigt men oj vilket dåligt humör Viggo var på. Blir så påfrestande när man inte är hemma.

Han somnade iallafall i bilen hem så nu ska jag och mitt stora hjärta mysa med godis framför en film. :) ❤

Vardagen har blivit så mycket roligare nu när vi inte sitter fast här ute på landet som vi gjorde innan jag tog mitt körkort. Det var så mycket enklare att bo mitt i centrum utan körkort för då behövdes det liksom inte.

Nu kan vi åka och handla själva när det behövs eller som idag åka iväg och bada!


Först tänkte jag att vi skulle åka till arenan i Skövde men det kostar 100:- att gå in och det tycker jag är för mycket. I Tidaholm kostade det 45:- för mig och Viggo och då var även en mindre bassäng uppvärmd. Viggo älskade att bada och slocknade som en stock i bilen hem. :)


Ikväll har vi myst med pizza, Viggo älskar Hawaii haha, han är väldigt kräsen men pizza det går bra? Hoppas ingen tycker jag är hemsk nu som låter min ettåring äta pizza... ;)

Nu ska han strax få sin gröt och sen får vi se om han vill sova eller om han ska hänga upp tvätt med mig. Gissar på det senare! :)

Har vart liggandes nästan hela morgonen, vissa dagar slår verkligen illamåendet ner mig totalt. Då kan jag bara ligga och hålla i mig och hoppas att det ska gå över (att tabletten ska börja verka).

Mysigt är det ändå när man ligger och vilar och viktor kommer in med en sömnig Viggo och lägger bredvid mig. Så somnar vi oftast alla tre en stund innan viktor ska iväg till jobbet. <3


Idag har jag och Viggo vart i Karlsborg hos Sandra, var så kul o ses igen även om det bara blev en kort stund, kortare än det var tänkt till och med då jag körde fel flera gånger innan jag svalde stoltheten och ringde Sandra haha. Var nära på att börja grina och en idiotgubbe tyckte tydligen att det var dumt av mig att stanna och vänta på att svänga vänster (fick möte) så han sneddade upp på trottoaren och körde förbi mig haha ja jösses. Fan gamla gubbar ska väl veta?!

Märks det att jag är gravid?!



Ikväll var vi på ultraljud och samtal. Tydligen så är risken väldigt liten att jag ska drabbas av havandeskapsförgiftning igen! Så skönt att höra! Trodde risken var större om man haft det innan, efter googlande så har jag iallafall dragit den slutsatsen. Men tydligen så är risken bara större om det inte är samma pappa till barn nr två. Känns som en väldig lättnad, har tänkt mycket på det och vart rädd att det ska komma tidigt denna gång men nu kommer det förhoppningsvis inte alls. :)

Fick ta en snabbkik på bebisen också men jag såg knappt nåt för det var en gammal apparat, liten skärm och jag skrattade så hela bilden guppade, men vi hann iallafall se att bebisen ser bra ut. :)