"Ska du ha en till?"

7kommentarer

Igår hade vi en mysig dag! Först fikade vi med Viggos mormor och bonusmorfar. Sen gick vi en sväng i hamnen. Hur mysigt som helst. Senare inne på ica träffade jag en bekant som tittade på min mage och undrade om jag skulle ha en till. Ja en till bebis alltså.
 
Jag trodde verkligen inte att folk frågade sånt, herreguuuud. Nej sa jag det ska jag inte och skrattade bort det. Men jag önskar att jag bara sagt "Nej jag är bara fet." Det komiska var att jag precis innan sa till mamma att "folk tror väl att jag är gravid igen med den här putmagen."
 
Jag är som sagt verkligen inte nöjd med hur jag ser ut, men även om jag kanske får skylla mig själv som ser ut såhär så är det faktiskt inte okej att fråga någon om den är gravid eller inte.. Tog inte så illa vid mig när jag fick frågan men den där meningen upprepar sig i mig huvud och det stör mig mer och mer...
 
Ja, jag ska ta tag i min kropp men inte för nån annans skull, för min egen.

7 kommentarer

l i l l t h i l d a ♥

29 Jun 2012 00:09

Det viktigaste är att du är nöjd med dig själv! :)

Svar: Det är jag ju inte är det värsta.
Tove

Tina - Mamma till Felicia

29 Jun 2012 07:49

jag är sån som bara hade skällt ut den personen efter noter alltså, så h*n får skämmas i flera veckor och aldrig nånsin våga fråga nått sånt igen! blir irriterad, och då är det inte ens jag som fått frågan!

Svar: Önskar att jag sagt nåt annat men jag visste inte vad, även fast jag vet hur jag ser ut så var jag inte beredd på den frågan ändå. Ja den personen borde skämmas, men ändå så är det nog jag som skäms mest, sitter här och funderar på hur jag ser ut och ja, skäms helt enkelt. Tragiskt men sant! kram<3
Tove

emmasvägerska

29 Jun 2012 12:59

Ja jag säger då det! Det finns folk till allt. Dumhuven! Håller med dig till fullo, det är INTE ok att fråga nån bara så där "Ska du ha en till eller?" Det är säkert samma puckon och okänsliga, prata-utan-att-tänka-folk som brukar fråga mig "Men oj, va rööööööööööd du är i ansiktet? Har du bränt dig/solat för mycket?" eller " Oj! va mycket finnar du har, ätit för mycket choklad kanske?".... En gång så kunde jag faktiskt inte hejjda mig utan spände ögonen i personen som frågat och sa" Nej, jag har faktiskt inte finnar. Det är en kronisk sjukdom som heter Rosacea och den går tyvärr inte att bota utan jag kommer att få se ut så här resten av livet. Men tack för att du uppmärksammat hur jävlig jag ser ut i ansiktet!" Hon blev ganska tyst eter det kan jag säga och jäkel va gött det kändes att säga ifrån! :D

Och förresten... Du är en underbar, klok och mycket vacker person Tove! Med eller utan några gravidkilo. Jag brukar tänka när jag tittar ner på mina, vid det här laget taxöron till bröst, att de har faktiskt gett näring och kärlek till mina två underbara barn! Då tycker jag lite bättre om "hängpattarna" ;-D

KRAM!!!

Svar: Herregud, säger folk så till dig? Usch vad arg jag blir!! Tusen tack för dina ord fina Emma!! Och haha, taxöron kan jag skriva under på! Provade en vanlig bh häromdagen, taxöron-borta!! haha lite lycka i det ögonblicket! Ja självklart är det ju en fis i rymden jämfört med vad man fick i utbyte mot slapp kropp. :)

Kram! <3
Tove

jessica

29 Jun 2012 14:39

men fy! :o man går inte fram och frågar en person som råkar ha lite mage om den är gravid, även om du inte tog illa upp när personen gjorde det finns det många andra som faktiskt gör det :/ finns då personer till allt..

Svar: Nej det gör man ju bara inte! Tur att det finns folk som oss, vett att inte fråga nåt sånt. :)
Tove

Sandra

02 Jul 2012 09:22

Fy fan :( Har också fått en sån kommentar, inte bara en gång och jag blir lika chockad och sen förbannad varje gång! Förstår inte varför man kläcker en sån kommentar!

Svar: Usch! Nej har folk verkligen inget vett? Jag frågar ingen om det inte redan är officiellt då dvs.. Skulle sjunka igenom jorden om jag frågat nån ickegravid det. Men denna personen sa bara "ja men man vet ju aldrig!"
Nej och därför frågar man inte :P

Tove

carolina

02 Jul 2012 15:23

förstår din känsla, folk är verkligen ofina ibland.
stor kram!

Svar: tack, kram!
Tove

Mimmy

04 Jul 2012 10:28

Alltså... finner knappt ord haha! Jag trodde folk inte ens sa sådant längre men tydligen så. Läste inne hos Spiderchick om samma ämne och böter vore inte dujmt alltså. Att kommentera någon kropp på det sätter öht.
Det värsta är nog att de flesta som säger sånt inte ens tror att personen är gravid utan är för feg för att förolämpa öppet och gömmer sig bakom detta.

Låter fint det du skriver; "Ja, jag ska ta tag i min kropp men inte för nån annans skull, för min egen"
Det är nog det enda hållbara och sunda!
Ja det var allt, och ja, att du är jättefin :D

Svar: Det trodde inte jag heller att folk gjorde! Ja, så kan det ju också vara, huu hemska tanke! Tusen tack för dina fina ord!
Tove

Kommentera

Publiceras ej