Shopping & städdag.

3kommentarer

Hejhopp. Idag har vi vart och handlat, först åt vi lunch på thaihouse, är sådär där tycker jag. Det är olika maträtter men allt smakar likadant?

Efter det blev det Commerce, Viktor gick till Telia med min gamla iPhone och fick ett nytt kvitto så nu kan vi äntligen få pengar för den från försäkringen.. Blev en sväng på h&m också, Viktor tvingade mig att köpa nya behåar haha, alla jag har nu är för små! Fyndade 2 behåar och 3 par trosor för 150:- ! Hatar att lägga pengar på sånt så det kändes lagom.


Viggo fick lite nytt han med, svårt att inte kolla på grejer till honom även fast han har kläder så det räcker. Snart får vi nog börja köpa i stl 80 så han har lite att växa i.. Handlade lite till hans ettårskalas med, på Lagerhaus. :)

Veckohandlade ocks, på maxi. Vi brukar annars göra det på Willys men nu lockade maxi mer med sina gratistoaletter. ;)

När jag skulle lämna tillbaka kundvagnen så mötte jag en gammal farbror som gick så skakigt med sin kundvagn att jag inte kunde låta bli att fråga om han ville ha hjälp. Visst ville han det och tackade så mycket efteråt, dagens påfyllning av karmakontot! Det behövdes, har vart alldeles för sur och grinig det senaste och det är inte kul för de stackarna som får stå ut med mig. Får börja bli snäll på heltid..


Just ja, vi var på babyproffsen i Skövde och spanade på syskonvagn också. Jag har verkligen kollat på alla som finns. Först ville jag ha en bugaboo donkey, sen tänkte jag att priset inte är så viktigt och har kollat på billiga syskonvagnar. Mest inne var vi faktiskt på en britax b-dual men den kommer kosta mycket med alla tillbehör så då har vi kollat på buggan igen. Den är svindyr, men den verkar faktiskt vara bäst och går att ha både som singel (mono) och som syskonvagn (duo). Dessutom så är andrahandsvärdet på dem riktigt bra.

Aldrig sett den på riktigt tidigare men blev väldigt imponerad idag, Viktor med som tur var. (; Förhoppningsvis så blir det en sånhär, men det är ju långt kvar tills lillebror/lillasyster kommer så vi har ingen brådska.

Nu ikväll har vi städat och fejat. Jag tog toan och gjorde rent ALLT och skrubbade golven för hand. "Jag tar toan först det går så fort!" jag tror det tog nästan två timmar.. Inte riktigt vad jag hade tänkt! Viktor tog köket så nu är det så fint här så. Nästan så man vill ha besök imorgon. ;)

Nu ska vi ha fredagsmys för det har vi förtjänat allihop!

3 kommentarer

Linn

08 Sep 2012 19:34

Fin vagn!!! :) miss you! Pussss

Svar: Visst är den! Nu ska vi spaaara så att vi kan köpa den :) Saknar dig med! <3 pusssss!
Tove

Laura

09 Sep 2012 05:44

Åh kommer ihåg när det var dags att kolla på syskonvagn.. Var ju så mycket som man skulle försöka hålla koll på och se att det passa.

Svar: Det är ju det! Tyckte det var svårt med singelvagn men detta är ju ännu värre :) Men roligt också. :)
Tove

Josse

14 Sep 2012 13:47

Hej
Såg att du va sugen på en donkey å kan bara säga go for it! Vi har en å den e super. Ett tips e å beställa från utlandet, ganska mkt billigare. Den e värd varenda krona å som du skriver e andrahandsvärdet väldigt bra! Josse

Kommentera

Publiceras ej